مهندس محمد رضا ابراهیمیان 09126855163

تحقیق و توسعه و تولید سفارشی و اختصاصی انواع مرکب های چاپ، رنگ و کوتینگ بنا بر نیاز مشتری
 
تکنیک فلسفه یابی در خلاقیت
ساعت ۱:٠٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٧/۸/۸  

به نام خدا

در دنیای امروز اگر شما بخواهید در یک زمینه خاص و مورد علاقه به خلاقیت بپردازید،اغلب با انبوه اطلاعاتی که از مجلات،کتب، مردم،اینترنت و ... بدست می آورید،مواجه می شوید که باعث سردر گمی و سرگیجه شما می شود.

که ممکن است شما به یکسری خلاقیت های سطحی نیز دست یابید .ولی شما یک کار اصولی انجام نداده اید.

ولی در این روش،یعنی روش فلسفه یابی شما دست به خلاقیت های اصولی تر و بنیادی تر می زنید.

در روش فلسفه یابی شما ابتدا باید یک مرحله اساسی را بگذرانید .وآن این است که باید ببینید فلسفه وجودی و دلیل نیاز به این اختراع یا وسیله یا ... چیست.و ان مسئله را صاف و پوست کنده بدور از هیاهو وبدون پیرایه بررسی کنید .و تمام زوائد آن را شناسایی کنید.

وسپس با بررسی دقیق تر در صورت نیازُ چیز جدیدی به آن بیافزایید. یا یک چیز زائد را از ان حذف کنید، و به بازاز ارائه کنید.

برای نمونه به کاربرد روش فلسفه یابی در طراحی لباس توجه کنید:

مثلا اگر شما بعنوان  یک طراح لباس، بخواهید یک لباس جدید طراحی کنید. می بینید هزاران مدل لباس در ایران و جهان وجود دارد.که هر کدام ویژگی های مخصوص به خودش را دارد.که بسیار متنوع می باشد.

خوب، شما می توانید مثلا با بررسی چندین مدل از آنها به یک ترکیب جدید ،و خلاقیت جدید برسید.وان را به بازار عرضه کنید.

ولی در روش فلسفه یابی شما ابتدا بررسی می کنید که فلسفه لباس چیست.

ودرمی یابید که فلسفه اصلی لباس، برای پوشاندن بدن و محافظت در برابر گرما و سرما  می باشد.

پس برای شما مشخص می شود موارد دیگری چون قیمت بالا ،برافیت ،جلب توجه،و...

جزو ضروریات نیستند.خوب در این وضعیت براحتی می توانید بدو از هیاهو و گیر افتادن ذهن در انبوه مدل های لباس موجود، به یک طراحی جدید در لباس برسید.

 و در صورت دلخواه موارد جدیدی ، مثل آسانی تولید،استفاده از پارچه های ایرانی ،استفاده از مسائل شرعی در لباس زنان، راحتی  پوشیدن و در آوردن،شکیل بودن،فرهنگ بومی ایران و ...  را به طراحی خو دتان اضافه کنید. وبه یک خلاقیت بنیادی دست بزنید.

                                                موفق باشید